Business Operations

Digitaalse turunduse toimingute käsiraamat: kampaaniad, müügivihjed ja investeeringutasuvuse jälgimine (2024)

Õppige andmepõhiste strateegiatega digitaalset turundust. Ülim juhend kampaania haldamiseks, müügivihje hindamiseks ja ROI jälgimiseks. Sisaldab tasuta malle ja raamistikke.

11 min read

Mewayz Team

Editorial Team

Business Operations
Digitaalse turunduse toimingute käsiraamat: kampaaniad, müügivihjed ja investeeringutasuvuse jälgimine (2024)
body { font-family: -apple-system, BlinkMacSystemFont, "Segoe UI", Roboto, sans-serif; joone kõrgus: 1,6; värv: #1f2937; taustavärv: #f9fafb; marginaal: 0; polster: 20px; } .container { max-width: 1200px; marginaal: 0 auto; taust: #fff; polster: 30px; piiri raadius: 8 pikslit; ääris: 1px tahke #e5e7eb; kast-vari: 0 1px 3px rgba(0,0,0,0,05); } h1 { värv: # 1f2937; border-bottom: 2px solid #6366f1; polster-alumine: 10px; } h2 { värv: #3730a3; ülemine veeris: 40 pikslit; } h3 { värv: # 6366f1; ülemine veeris: 25 pikslit; } a { värv: #6366f1; tekst-kaunistus: puudub; } a:hover { text-decoration: underline; } tabel { laius: 100%; border-collapse: kollaps; veeris: 20 pikslit 0; kast-vari: 0 1px 3px rgba(0,0,0,0,05); } th, td { polsterdus: 12px 15px; teksti joondamine: vasakule; ääris: 1px tahke #e5e7eb; } th { taust: #312e81; värv: #fff; } tr:nth-child(paaris) { taustavärv: #f9fafb; } .checklist { list-style-type: none; polster-vasak: 0; } .checklist li:before { content: "✓"; värv: #10b981; fondi kaal: paks; ekraan: inline-block; laius: 1,5 em; veeris-vasak: -1,5em; } .cta-box { background: linear-gradient(135deg, #6366f1, #8b5cf6); värv: #fff; polster: 25px; piiri raadius: 8 pikslit; veeris: 30 pikslit 0; teksti joondamine: keskel; } .cta-box a { color: #fff; fondi kaal: paks; tekst-kaunistus: allajoonimine; } .template { background-color: #f3f4f6; border-left: 4px solid #6366f1; polster: 15px; veeris: 20 pikslit 0; } .toc { background-color: #f9fafb; polster: 20px; piiri raadius: 8 pikslit; ääris: 1px tahke #e5e7eb; veeris-alumine: 30 pikslit; } .toc ul { list-style-type: none; polster-vasak: 20px; } .toc li { veeris: 8px 0; } .faq-item { margin-bottom: 20px; } .faq-question { font-weight: bold; värv: #3730a3; }

Digitaalse turunduse toimingute käsiraamat: kampaaniad, müügivihjed ja ROI jälgimine

Viimati värskendatud: aprill 2024 | Autor: The Mewayz Strategy Team

1. Sissejuhatus: Miks on turundustoimingud teie salarelv

Tänapäeva ülikonkurentsivõimelisel digimaastikul on arvamine luksus, mida ükski ettevõte endale lubada ei saa. Spetsiaalsete turundustoimingutega ettevõtted näevad 25% suuremat turunduse efektiivsust ja saavutavad oma turunduskuludelt 15% suurema ROI (allikas: Forrester Research). Turundusoperatsioonid on teie turundusmeeskonna mootoriruum – distsipliin, mis ühendab strateegia, tehnoloogia ja protsessid skaleeritava kasvu edendamiseks.

See käsiraamat pakub kõikehõlmavat ja rakendatavat raamistikku teie turundustoimingute loomiseks ja optimeerimiseks. Käsitleme kõike alates kampaania planeerimisest ja müügivihjete haldamisest kuni investeeringutasuvuse jälgimise keerukuseni, koos mallide ja raamistikega, mida saate kohe rakendada.

2. Vundamendi loomine: tehniline stack ja protsesside audit

Enne kampaaniate käivitamist peate oma praegust infrastruktuuri auditeerima. Lahtine tehnoloogiapakk on raisatud kulutuste ja müügivihjete kaotamise peamine põhjus.

Turundustehnoloogia auditi läbiviimine

Loetlege kõik oma arsenalis olevad tööriistad, nende funktsioon, maksumus ja integratsiooni olek. Keskmine keskmise turuga ettevõte kasutab 12+ turundustööriista, kuid üle 30% neist on vähekasutatud või üleliigsed (allikas: Gartner).

Tööriista kategooriaNäidistööriistadPeamised integratsioonipunktidKuluvahemik (kuu) CRMHubSpot, Salesforceturunduse automatiseerimine, e-post50–300 dollarit kasutaja kohta Turunduse automatiseerimineAktiivne kampaania, MarketoCRM, Analytics, reklaamid200–2000 dollarit AnalüütikaGoogle Analytics, MixpanelCRM, reklaamid, veebisait0–1000 USD Reklaamide platvormGoogle Ads, LinkedIn AdsAnalytics, CRMErinevad kulutuste järgi

Protsessi kaardistamine ja lünkade tuvastamine

  • Kaardistage praegune müügivihje voog allikast kuni müügi vastuvõtmiseni.
  • Tuvastage kitsaskohad, kus müügivihjed takerduvad või andmed kaovad.
  • Dokumenteerige turunduse ja müügi vaheline üleandmisprotsess.
  • Andmete hügieenitavade auditeerimine (nt müügivihjete dubleerimine, väljade täitmine).

3. Kampaania planeerimise raamistik

Struktureeritud kampaaniaplaan joondab meeskonnad, määratleb mõõdikud ja seab edule selge etaloni.

Kampaania harta mall

Allalaaditav mall: kampaania harta
Eesmärk: [SMART eesmärk: konkreetne, mõõdetav, saavutatav, asjakohane, ajaline]
Sihtpublik: [ideaalne kliendiprofiil ja persoonid]
Võtmesõnumid: [väärtuspakkumine, USP, CTA]
Eelarve eraldamine: [kanali ja tegevuse järgi. Vt allolevat tabelit.]
Edukuse mõõdikud (KPI-d): [näitamised, CTR, CPL, MQL-id, võimalused]
Ajaskaala: [Planeerimine, käivitamine, kestus, aruandluskuupäevad]
Selle harta täielikult interaktiivse versiooni saamiseks koos automaatse KPI jälgimisega looge oma kampaania Mewayzis.

Eelarve jaotamine ja prognoosimine

Ajalooliste andmete põhjal eraldage eelarve suurima tuluga kanalitele. Keskmine CPL kanalite kaupa:

TurunduskanalKeskmine kulu müügivihje kohta (B2B)Keskmine konversioonimäär (vihje kliendini) Orgaaniline otsing32 $3,5% E-turundus53 $4,2% Sotsiaalmeedia (tasuline)65 dollarit2,8% Sisu sündikatsioon88 $2,1% PPC (otsing)92 dollarit3,0%

Allikas: HubSpoti turuseisundi aruanne, 2023; kohandatud inflatsiooniga.

4. Mitme kanaliga kampaania elluviimine

Teostus on koht, kus strateegia kohtub tegelikkusega. Järjepidevus ja kanalitevaheline koordineerimine on kriitilise tähtsusega.

Kanalipõhised parimad tavad

E-post: isikupärastamine võib suurendada klikkimise määra 14% võrra. Alati A/B testi teemaread ja CTA-d.

Sotsiaalmeedia: videosisu jagab 1200% rohkem kui tekst ja pildid kokku (allikas: WordStream).

SEO/sisu: lehed, mis vastavad otsija kavatsusele ja sisaldavad 2000+ sõna, on keskmiselt kaks korda kõrgemal kohal.

Kampaania käivitamise kontroll-loend

  • Kõik loodud varad (sihtlehed, reklaamid, meilid) ja QA.
  • Kõigi linkide jaoks loodud UTM-i parameetrid.
  • Jälgimiskoodid on installitud kõigile asjakohastele lehtedele.
  • CRM-i/automaatikaplatvormiga integreeritud müügivihjete püüdmise vormid.
  • Müügitiim andis ülevaate kampaaniast ja tulevaste müügivihjete ootustest.
  • Automaatne müügivihje teavitus ja määramise reeglid on konfigureeritud CRM-is.

5. Müügivihjete haldamise kanal: püüdmisest konversioonini

Ainult 27% müügivihjetest on lehtrisse sisenedes tegelikult müügivalmis (allikas: MarketingSherpa). Määratletud protsess on hädavajalik.

Müügivihjete halduslehtri etapid

LeteritappDefinitsioonOmanikVõtmetegevus Müügivihje püüdmineKülastaja esitab teabe vormi kauduTurundusAutomaatvastaja meilisõnum on saadetud Müügivihje kvalifikatsioonMüügivihje hinnatakse profiili ja tegevuse põhjalAutomatiseerimineMüügivihje skoor suureneb Turunduse kvalifitseeritud müügivihje (MQL)Täidab lävipunktiTurundusMüügile saadetud hoiatus Müügi kvalifitseeritud müügivihje (SQL)Müük aktsepteeris seda elujõulisenaMüükProoviti ühendust võtta VõimalusCRM-is loodud tehingMüükToohaldus KlientTehing võitisMüükAlgab liitumine

Külmajuhtude eest hoolitsemine

Umbes 50% müügivihjetest on kvalifitseeritud, kuid pole veel ostmiseks valmis. Rakendage hariva sisu, juhtumiuuringute ja veebiseminari kutsetega kasvatusvoogu, et hoida neid kaasas seni, kuni nad on müügiks valmis.

6. Andmepõhine müügivihje hindamine ja prioriseerimine

Müügivihje hindamine joondab turunduse ja müügi, tuvastades kõige tõenäolisemalt konversiooni toovad müügivihjed. Ettevõtted, kes kasutavad müügivihje hindamist, näevad investeeringutasuvuse suurenemist 77% võrreldes mittekasutajatega (allikas: Gartner).

Skoorimismudeli koostamine

Määrake punkte demograafilise sobivuse (selgesõnalised andmed) ja seotuse taseme (kaudsed andmed) eest.

Demograafilised kriteeriumid (selgesõnalised)PunktidKaasamiskriteeriumid (kaudsed)Punktid Ametinimetus = otsustaja+25Külastatud hinnakujundusleht+20 Ettevõtte suurus > 200+15Allalaaditud teatis+10 Tööstus = sihtvertikaalne+10Osales veebiseminaril+15 Asukoht = teenindatav piirkond+5Klikkitud meilile 3+ korda+5 Veebisaiti külastatud > 5 korda+10

MQL läve otsustusmaatriks

Kasutage seda maatriksit, et määratleda, milline skoor moodustab MQL-i. Diskvalifitseerivate toimingute (nt tellimusest loobumise) eest saab anda negatiivseid punkte.

Müügivihje skoori vahemikMüügivihje olekVajalik toiming 0–24 punktiKülm pliiLisa kampaaniasse 25–49 punktiSoe pliiJätkake kasvatamist, sihtige lehtri keskel oleva sisuga 50–74 punktiKuum müügivihjeTeavitage SDR-i esialgsest kontaktist 75+ punktiMQL (Priority)Kohe telefonikõne müügilt

Professionaalide nõuanne. Kasutage platvormi, nagu Mewayz, et automatiseerida see hindamine ja teavitada müüki kohe, kui müügivihje jõuab MQL-i läve, vähendades reageerimisaega päevadelt minutitele.

7. Turunduse omistamine: klienditeekonna kaardistamine

Omistamine on konversioonini viivate turunduse puutepunktide krediidi määramise protsess. Ilma selleta optimeerite pimedas.

Omistamismudelite võrdlus

MudelKuidas see töötab?Parimpiirangute jaoks Esimene puudutus100% krediit esimesele interaktsioonileTeadlikkuse tõstmise kampaaniadIgnoreerivad puutepunktide kasvatamistViimane puudutus100% krediit viimasele interaktsioonileLöögilehtri alumise osa konversiooni jõupingutusedHindab üle kanalite sulgemise LineaarneVõrdne krediit igale puutepunktileLihtne, kogu osturedeli vaadeHindab üles väikesed interaktsioonid AjalangusRohkem krediiti konversioonile lähemal asuvatele puutepunktideleLühikesed müügitsüklidDevalveeruvad osturedeli ülaosa Positsioonipõhine40% krediiti esimesele puudutusele, 40% viimasele, 20% jaotatudTasakaalustatud vaade (kõige populaarsem)Keeruline rakendamine

Mitme puudutusega omistamismudeli rakendamine

  1. Valige oma mudel: alustage positsioonipõhisest tasakaalustatud lähenemisviisist.
  2. Andmete terviklikkuse tagamine: kõigil kanalitel peab olema korralik UTM-i jälgimine.
  3. Platvormide integreerimine: ühendage oma reklaamiplatvormid, analüütika ja kliendisuhete haldus, et näha kogu teekonda.
  4. Analüüsige ja teatage: tuvastage, millised kanalid mõjutavad konversioone, isegi kui need pole viimane klikk.

8. Turunduse investeeringutasuvuse arvutamine: peale edevuse mõõdikute

Tõeline ROI ületab meeldimiste ja jagamiste, et mõõta mõju tuludele. Klassikaline valem on:

ROI = (omistatud tulu – turundusinvesteering) / turundusinvesteering * 100

Kliendi eluaegse väärtuse (LTV) arvutamine

Tõelise ROI mõistmiseks peate teadma, mida klient väärt on. LTV on võtmekomponent.

💡 DID YOU KNOW?

Mewayz replaces 8+ business tools in one platform

CRM · Invoicing · HR · Projects · Booking · eCommerce · POS · Analytics. Free forever plan available.

Start Free →

LTV = (keskmine igakuine korduv tulu konto kohta * brutomarginaal %) / loobumise määr

Näide: 94% marginaaliga ja 2% kuupõhise loobumismääraga 49-dollarilise kuu paketiga kliendi LTV on: (49 $ * 0,94) / 0,02 = 2303 $.

ROI arvutamise näide: sisuturundus

MõõdikArvutamineVäärtus Sisuturundusse investeerimineKirjaniku tasud + tarkvara + reklaam5000 $ Omistatud võimalusedMitme puutega omistamisaruandest15 Sulgemisvõimaluse määrAjalooline võidumäär20% Omandatud kliente15 võimalust * 20%3 Keskmine LTVVaadake ülaltoodud valemit2303 $ Omistatud tulu3 klienti * 2303 $6909 $ Turunduse ROI(6909–5000 $) / 5000 $ * 10038,2%

9. Turunduse automatiseerimine ja töövoo optimeerimine

Automatiseerimine on turundustoimingute jõukordistaja. See vähendab käsitsi tehtavaid ülesandeid, tagab järjepidevuse ja võimaldab ulatuslikku isikupärastamist.

Olulised automatiseeritavad töövood

  • Lead Turturing: tilgutage meilikampaaniaid müügivihje skoori või sisu allalaadimiste põhjal.
  • Müügivihje määramine: suunake MQL-id automaatselt õigele müügiesindajale territooriumi, valdkonna või tootehuvi alusel.
  • Taaskaasamine: tuvastage ja sihtige aegunud müügivihjeid kasukampaania abil.
  • Andmehügieen: märgistage automaatselt duplikaadid või värskendage kirjeid uue tegevuse põhjal.

Töövoo tõhususe kontroll-loend

  • Töövool on selge käivitaja (nt vormi esitamine, tulemuslävi on täidetud).
  • Kõik võimalikud harud ja tulemused on määratletud (kui/siis loogika).
  • E-kirjad ja ülesanded on isikupärastatud liitmisväljadega.
  • Töövoo jaoks on selge lõpp-eesmärk või konversioonipunkt.
  • Töövoog on hõlpsaks replikatsiooniks ja auditeerimiseks dokumenteeritud.

10. Turundusoperatsioonide tulevik: AI ja ennustav analüüs

Järgmine piir on ennustav analüütika, kus tehisintellekt ennustab tulemusi ja määrab tegevused.

Tekkivad suundumused

Ennustav müügivihje hindamine: tehisintellekti mudelid analüüsivad tuhandeid andmepunkte, et ennustada mitte ainult seda, kes on aktiivne, vaid ka seda, kes kõige tõenäolisemalt ostab, sageli >85% täpsusega.

Sisu AI: tööriistad, mis analüüsivad kõige paremini toimivat sisu kogu veebis, et soovitada teemasid, pealkirju ja vorminguid, mis tõenäoliselt teie vaatajaskonnale kõlavad.

Vestlusbotid ja vestlusturundus: AI-põhised robotid, mis kvalifitseeruvad ööpäevaringselt, korraldavad koosolekuid ja pakuvad kohest tuge, suurendades sihtlehtede konversioonimäärasid kuni 30%.

11. Mewayz Marketing Opsi tööriistakast

Nende keerukate protsesside haldamiseks on vaja tsentraliseeritud platvormi. Mewayz pakub modulaarset operatsioonisüsteemi, mis ühendab teie turundustoimingud.

Lihtsustage kogu turundustegevust

Miks žongleerida 12+ lahtiühendatud tööriistaga? Mewayz integreerib kampaaniahalduse, müügivihjete hindamise, kliendisuhete halduse, analüüsi ja automatiseerimise üheks võimsaks platvormiks 208 mooduliga.

Liituge 138 000 turundajaga, kes kasutavad Mewayzi tõhusa kasvu edendamiseks.

Alustage tasuta →

Krediitkaarti pole vaja. Tasuta igavesti tase sisaldab juurdepääsu 25 põhilisele turundusmoodulile.

Mewayzi peamised moodulid turundustoimingute jaoks

  • Campaign Manager: planeerige, eelarvestage ja jälgige kõiki kampaaniaid ühelt juhtpaneelilt.
  • Lead Scoring Engine: looge kohandatud hindamismudeleid nii otsese kui ka kaudse kriteeriumiga.
  • Multi-Touch omistamine: määrake kohandatavate mudelite abil automaatselt tulu kanalite vahel.
  • Töövoo automatiseerija: kujundage keerukaid tugivooge ja sisemisi hoiatussüsteeme ilma koodita.
  • ROI juhtpaneel: vaadake reaalajas oma jõupingutuste otsest mõju kanalile ja tuludele.

12. Korduma kippuvad küsimused (KKK)

Mis on turundustoimingute jaoks kõige olulisem mõõdik?

Kuigi paljud mõõdikud on olulised, on turunduspõhise kliendi % ülioluline. See mõõdab, kui suur osa teie uuest ettevõttest on seotud turundustegevusega. See mõõdik näitab otseselt turunduse panust tuludesse ning aitab põhjendada eelarve ja ressursside jaotamist. Terve võrdlusalus on enamiku B2B SaaS-i ettevõtete jaoks vahemikus 30–50%.

Kui sageli peaksime oma müügivihje hindamise mudelit üle vaatama ja värskendama?

Vaadake oma mudel ametlikult üle kord kvartalis. Siiski peaksite selle toimivust pidevalt jälgima. Võtme punane lipp on kõrge müügi tagasilükatud MQL-ide määr. See näitab, et teie mudel hindab müügivihjeid liiga kõrgelt kriteeriumide alusel, mida müük ei hinda. Regulaarne tagasiside müügimeeskonnalt on täpse mudeli säilitamiseks hädavajalik.

Oleme piiratud eelarvega väike meeskond. Kust peaksime turundustoimingutega alustama?

Alustage protsessist, mitte tööriistadest. Dokumenteerige oma praegune müügivihje voog ja tuvastage suurim kitsaskoht (nt müügivihje reageerimisaeg, andmete sisestamine). Seejärel rakendage selle konkreetse probleemi lahendamiseks üks automatiseeritud töövoog. Selline platvorm nagu Mewayz on selleks ideaalne, kuna saate alustada vajalike moodulitega tasuta või odava plaani alusel ja laiendada seda vastavalt kasvamisele, vältides mitme punkti lahenduste kulusid ja keerukust.

Mis vahe on MQL-il ja SQL-il?

Turunduskvalifitseeritud müügivihje (MQL) on müügivihje, mille turundus on eelnevalt kindlaksmääratud hindamiskriteeriumide (demograafia ja seotus) alusel pidanud müügiks valmisolekuks. Müügikvalifitseeritud müügivihje (SQL) on MQL, millega müügiesindaja on ühendust võtnud ja millega nõustus, et see on elujõuline potentsiaalne klient, mida tasub aktiivselt otsida. Üleandmine MQL-i ja SQL-i vahel on lehtri kriitiline hetk.

Kuidas saaksime turundus- ja müügimeeskondade vahelist kooskõlla viimist parandada?

Taktika number üks on luua teenusetaseme leping (SLA) turunduse ja müügi vahel. Selles dokumendis tuleks määratleda, mis on MQL, kui kiiresti müük MQL-iga ühendust võtab (nt 24 tunni jooksul) ja milline on tagasilükatud müügivihjete tagasisideahel. Ühine konveieri ja kampaania toimivusaruannete iganädalane ülevaatamine parandab samuti oluliselt ühtlust.

Try Mewayz Free

All-in-one platform for CRM, invoicing, projects, HR & more. No credit card required.

Related Guide

Complete CRM Guide →

Master your CRM with pipeline management, contact tracking, deal stages, and automated follow-ups.

digital marketing operations campaign management lead scoring ROI tracking marketing automation marketing attribution

Start managing your business smarter today

Join 30,000+ businesses. Free forever plan · No credit card required.

Ready to put this into practice?

Join 30,000+ businesses using Mewayz. Free forever plan — no credit card required.

Start Free Trial →

Ready to take action?

Start your free Mewayz trial today

All-in-one business platform. No credit card required.

Start Free →

14-day free trial · No credit card · Cancel anytime