Business Operations

Дастур оид ба амалиёти маркетинги рақамӣ: маъракаҳо, пешбарӣ ва пайгирии ROI (2024)

Амалҳои маркетинги рақамиро бо стратегияҳои ба маълумот асосёфта азхуд кунед. Дастури ниҳоӣ барои идоракунии маърака, баҳодиҳии пешбарӣ ва пайгирии ROI. Шаблонҳо ва чаҳорчӯбаҳои ройгонро дар бар мегирад.

2 min read

Mewayz Team

Editorial Team

Business Operations
Дастур оид ба амалиёти маркетинги рақамӣ: маъракаҳо, пешбарӣ ва пайгирии ROI (2024)
<сар> <бадан>

Дастур оид ба амалиёти маркетинги рақамӣ: маъракаҳо, пешбарӣ ва пайгирии ROI

Охирин навсозӣ: апрели 2024 | Муаллиф: Гурӯҳи Стратегияи Мевейз

1. Муқаддима: Чаро амалиёти маркетингӣ силоҳи махфии шумост

Дар манзараи рақамии гипер-рақобати имрӯза, тахмин як айшу ишратест, ки ҳеҷ гуна тиҷорат наметавонад онро пардохт кунад. Ширкатҳое, ки дорои функсияҳои амалиёти маркетингии махсус мебошанд, 25% баландтари самаранокии маркетингро мебинанд ва ба 15% зиёдтар ROI барои харҷи маркетинги худ ноил мешаванд (манбаъ: Forrester Research). Амалиётҳои маркетингӣ утоқи муҳаррики дастаи маркетингии шумост, ки ин фанест, ки стратегия, технология ва равандро барои пешбурди рушди миқёспазир ба ҳам меорад.

Ин дастур чаҳорчӯбаи ҳамаҷониба ва қобили амалро барои сохтан ва оптимизатсия кардани амалиёти маркетингии шумо пешкаш мекунад. Мо ҳама чизро аз банақшагирии маърака ва идоракунии пешбарӣ то нозукиҳои пайгирии ROI, пурра бо қолабҳо ва чаҳорчӯбаҳое, ки шумо метавонед фавран амалӣ кунед, фаро мегирем.

2. Гузоштани таҳкурсӣ: Tech Stack & Audit Process

Пеш аз оғози маъракаҳо, шумо бояд инфрасохтори ҷории худро тафтиш кунед. Стеки ҷудошудаи технологӣ сабаби асосии сарфи беҳуда ва пешравиҳои гумшуда мебошад.

Гузаронидани аудити технологияи маркетинг

Ҳар асбоби арсенали худ, функсия, арзиш ва ҳолати ҳамгироиро номбар кунед. Ширкати миёнаи бозори миёна аз 12+ абзорҳои маркетинг истифода мебарад, аммо зиёда аз 30% кам истифода намешаванд ё зиёдатӣ мебошанд (манбаъ: Gartner).

<ҷадвал> Категорияи абзорНамунаҳои абзорНуктаҳои асосии ҳамгироӣДипазони хароҷот (моҳа) CRMHubSpot, SalesforceАвтоматикунонии маркетинг, почтаи электронӣ$50 - $300/корбар Автоматикунонии маркетингActiveCampaign, MarketoCRM, Analytics, Ads$200 - $2000 ТаҳлилGoogle Analytics, MixpanelCRM, Рекламаҳо, вебсайт$0 - $1000 Платформаи таблиғотӣGoogle Ads, Ads LinkedInAnalytics, CRMАз рӯи харҷ фарқ мекунад

Харитасозии равандҳо ва муайянкунии камбудиҳо

  • Ҷараёни пешбари ҷорӣ аз сарчашма то қабули фурӯшро харита кунед.
  • Муайян кардани монеаҳо, ки дар он роҳҳо мебанданд ё маълумот гум мешаванд.
  • Раванди интиқоли байни маркетинг ва фурӯшро ҳуҷҷатгузорӣ кунед.
  • Амалияҳои гигиении маълумотҳои аудитӣ (масалан, такрори пешбар, ба итмом расонидани саҳро).

3. Чаҳорчӯби банақшагирии маърака

Нақшаи сохтории маърака дастаҳоро ҳамоҳанг мекунад, ченакҳоро муайян мекунад ва меъёри равшани муваффақиятро муқаррар мекунад.

Шаблон Оинномаи маърака

Шаблони боркашӣ: Оинномаи маърака
Мақсад: [Ҳадафи SMART: мушаххас, ченшаванда, ноил шудан, мувофиқ, вобаста ба вақт]
Муштарии мақсаднок: [Профили беҳтарини муштариён ва шахсиятҳо]
Паёмнависии калидӣ: [Пешниҳоди арзиш, USP, CTA]
Тақсимоти буҷет: [Аз рӯи канал ва фаъолият. Ба ҷадвали зер нигаред.]
Метрикҳои муваффақият (KPI): [Таассурот, CTR, CPL, MQLs, Имкониятҳо]
Хронометраж: [Банақшагирӣ, оғоз, давомнокӣ, санаҳои гузоришдиҳӣ]
Барои версияи пурраи интерактивии ин хартер бо пайгирии автоматии KPI, маъракаи худро дар Mewayz созед.

Тақсимоти буҷет ва пешгӯӣ

Дар асоси маълумоти таърихӣ, буҷетро ба каналҳои дорои даромади баландтарин тақсим кунед. Миёнаи CPL аз рӯи канал:

<ҷадвал> Канали маркетингАрзиши миёнаи як роҳбар (B2B)Меъёри табдили миёна (лид ба муштарӣ) Ҷустуҷӯи органикӣ$323,5% Маркетинги почтаи электронӣ$534,2% Васоити ахбори иҷтимоӣ (пулӣ)65$2,8% Синдикатсияи мундариҷа$882,1% PPC (Ҷустуҷӯ)$923,0%

Манбаъ: Ҳисоботи вазъи маркетинги HubSpot, 2023; барои таваррум тасҳеҳ шудааст.

4. Иҷрои маъракаи бисёрканалӣ

Иҷрокунӣ он ҷоест, ки стратегия ба воқеият мувофиқат мекунад. Пайвастагӣ ва ҳамоҳангӣ дар байни каналҳо муҳим аст.

Таҷрибаҳои беҳтарини хоси канал

Почтаи электронӣ: Фардикунонӣ метавонад сатҳи кликро 14% зиёд кунад. Ҳамеша сатрҳои мавзӯъ ва CTA-ҳои A/B-ро санҷед.

Васоити ахбори иҷтимоӣ: Мундариҷаи видеоӣ нисбат ба матн ва тасвирҳо дар якҷоягӣ 1200% бештар саҳмияҳо тавлид мекунад (манбаъ: WordStream).

SEO/Content: Саҳифаҳое, ки ба нияти ҷустуҷӯ ҷавоб медиҳанд ва дорои 2000+ калимаҳо ба ҳисоби миёна 2 маротиба баландтаранд.

Рӯйхати санҷиши оғози маърака

  • Тамоми дороиҳо (саҳифаҳои кушода, таблиғ, почтаи электронӣ) сохта ва QA'd.
  • Параметрҳои UTM барои ҳама пайвандҳо тавлид шудаанд.
  • Рамзҳои пайгирӣ дар ҳама саҳифаҳои дахлдор насб карда шудаанд.
  • Шаклҳои сабти пешбар, ки бо платформаи CRM/автоматизатсия муттаҳид шудаанд.
  • Гурӯҳи фурӯш дар бораи маърака ва интизориҳои пешбари воридшаванда маълумот дод.
  • Огоҳии худкори роҳбар ва қоидаҳои таъинот дар CRM танзим карда шудаанд.

5. Ҳуҷраи идоракунии пешбар: аз забт то табдилдиҳӣ

Танҳо 27% роҳбарон ҳангоми ворид шудан ба қубур воқеан барои фурӯш омодаанд (манбаъ: MarketingSherpa). Раванди муайян муҳим аст.

Марҳилаҳои идоракунии пешбар

<ҷадвал> Марҳилаи воронТаърифСоҳибАмали асосӣ Захираи пешбарМеҳмон маълумотро тавассути шакл пешниҳод мекунадМаркетингИмейли худкор ҷавобгар фиристода Талаботи пешсафБаҳодиҳии пешво дар асоси профил ва фаъолиятАвтоматизатсияБозиҳои пешсаф Роҳбари тахассусии маркетингӣ (MQL)Ба ҳадди ҳадди ниҳоӣ мувофиқат мекунадМаркетингОгоҳӣ ба фурӯш фиристода шуд Роҳбари тахассусии фурӯш (SQL)Аз ҷониби фурӯш ҳамчун қобили қабул қабул карда мешавадФурӯшТамос кӯшиш кард ИмкониятМуомила дар CRM сохта шудаастФурӯшИдоракунии қубур МуштарӣМувофиқ ба даст меоядФурӯшОғози боркунӣ

Тарбияи пешобҳои хунук

Тақрибан 50% роҳбарон соҳибихтисосанд, вале ҳанӯз барои харидани омода нестанд. Ҷараёни тарбияро бо мундариҷаи таълимӣ, омӯзиши мисолҳо ва даъватҳои вебинар амалӣ кунед, то онҳо то ба фурӯш омода нашаванд, ҷалби онҳоро нигоҳ доред.

6. Баҳодиҳии пешсафи ба маълумот асосёфта ва афзалиятҳо

Баҳои пешбарӣ маркетинг ва фурӯшро тавассути муайян кардани пешвоёне, ки эҳтимоли табдили онҳо бештар аст, ба ҳам мепайвандад. Ширкатҳое, ки рейтинги пешбариро истифода мебаранд, дар муқоиса бо истифодабарандагони ғайрикорӣ 77% афзоиши ROIро мебинанд (манбаъ: Gartner).

Сохтани модели баҳодиҳӣ

Нуктаҳоро барои мувофиқати демографӣ (маълумоти возеҳ) ва сатҳи ҷалб (маълумоти номуайян) таъин кунед.

<ҷадвал> Критерияҳои демографӣ (воқеъ)НуқтаҳоКритерияҳои ҷалб (вобаста)Нуктаҳо Унвони вазифа = Қарор қабулкунанда+25Саҳифаи нархгузории боздидшуда+20 Андозаи ширкат > 200+15Рақшаи боркашишуда+10 Саноат = Ҳадаф амудӣ+10Иштирок дар вебинар+15 Макон = Минтақаи хидматрасонӣ+5Ичрои почтаи электронӣ 3+ маротиба клик карда шудааст+5 Сомонаҳои боздидшуда > 5 маротиба+10

Матритсаи қарорҳои ҳадди ақали MQL

Ин матритсаро барои муайян кардани кадом хол MQL-ро истифода баред. Нуқтаҳои манфӣ метавонанд барои амалҳои дисквалификация (масалан, бекор кардани обуна) дода шаванд.

<ҷадвал> Давраи холҳои пешсафВазъи пешсафАмал лозим аст 0 - 24 НуқтаҚурби сардИлова ба маъракаи парвариш 25 - 49 НуқтаПешбари гармТарбияро идома диҳед, ҳадафро бо мундариҷаи мобайнии воҳид гузоред 50 - 74 НуқтаПешбари гармОгоҳ кардани SDR барои дастрасии аввал 75+ НуқтаҳоMQL (Авзалият)Занги телефонии фаврӣ аз фурӯш

Маслиҳати касбӣ: Платформаеро ба монанди Mewayz истифода баред, то ин ҳисобро автоматӣ кунед ва ҳангоми ба ҳадди MQL расидан ба фурӯш фавран хабар диҳед ва вақти посухро аз рӯзҳо то дақиқаҳо кам кунед.

7. Аттрибутсияи маркетинг: Харитасозии сафари муштариён

Атрибутсия ин раванди додани кредит ба нуқтаҳои тамоси маркетингӣ мебошад, ки боиси табдили онҳо мегардад. Бе он, шумо дар торикӣ оптимизатсия мекунед.

Муқоисаи модели аттрибутсия

<ҷадвал> МоделиЧӣ тавр кор мекунадБеҳтарин бароимаҳдудиятҳо Расоси аввал100% эътибор ба ҳамкории аввалМаъракаҳои огоҳкунӣНутқҳои тамосро нодида мегирадLast-Touch100% қарз ба ҳамкории охиринКӯшишҳои табдили қубури поёнБаҳодиҳии аз ҳад зиёд бастани каналҳо ХатӣКарзи баробар ба ҳар як нуқтаи тамосНамоиши оддӣ ва пурраи ҷӯйборТаъсири мутақобилаи ночизро аз ҳад зиёд қадр мекунад Танавузи вақтКарзи бештар ба нуқтаҳои тамос наздиктар ба табдилСиклҳои кӯтоҳи фурӯшДавлатҳои болоро коҳиш медиҳад Дар асоси мавқеъ40% қарз ба ламси аввал, 40% то охир, 20% тақсим карда мешавадНамоиши мутавозин (маълумтарин)Маҷмааи амалӣ

Татбиқи модели атрибюсияи бисёрҷониба

<ол>
  • Модели худро интихоб кунед: Барои муносибати мутавозин аз мавқеъ бар асоси оғоз кунед.
  • Таъмини якпорчагии маълумот: Ҳама каналҳо бояд пайгирии дурусти UTM дошта бошанд.
  • Интегратсия кардани платформаҳо: Барои дидани саёҳати пурра платформаҳои таблиғотӣ, таҳлилҳо ва CRM-и худро пайваст кунед.
  • Таҳлил ва гузориш диҳед: Муайян кунед, ки кадом каналҳо ба табдилдиҳӣ таъсир мерасонанд, ҳатто агар онҳо клики охирин набошанд.
  • 8. Ҳисоб кардани ROI маркетинг: берун аз ченакҳои бардурӯғ

    ROI-и ҳақиқӣ барои чен кардани таъсир ба даромад берун аз лайкҳо ва мубодила мегузарад. Формулаи классикӣ ин аст:

    ROI = (Даромади марбут - Сармоягузории маркетингӣ) / Сармоягузории маркетинг * 100

    Ҳисоб кардани арзиши умри муштарӣ (LTV)

    Барои фаҳмидани ROI-и ҳақиқӣ, шумо бояд бидонед, ки муштарӣ чӣ арзиш дорад. LTV ҷузъи асосӣ аст.

    💡 DID YOU KNOW?

    Mewayz replaces 8+ business tools in one platform

    CRM · Invoicing · HR · Projects · Booking · eCommerce · POS · Analytics. Free forever plan available.

    Start Free →

    LTV = (Даромади миёнаи ҳармоҳаи такрорӣ барои як ҳисоб * Маржаи умумӣ %) / Меъёри бекоркунӣ

    Мисол: Мизоҷ аз рӯи нақшаи $49/моҳа бо 94% маржа ва 2% коэффитсиенти моҳона дорои LTV: ($49 * 0,94) / 0,02 = $2,303.

    Мисоли ҳисобкунии ROI: Маркетинги мундариҷа

    <ҷадвал> МетрикҲисоб карданАрзиш Сармоягузории маркетинги мундариҷаХароҷоти нависанда + нармафзор + таблиғ5,000$ Имкониятҳои аттрибутӣАз гузориши атрибусияи бисёрҷониба15 Меъёри Имконият-Ба наздикӣМеъёри бурди таърихӣ20% Муштариён ба даст оварда шудаанд15 Имконият * 20%3 Ба ҳисоби миёна LTVБа формулаи боло нигаред$2,303 Даромади марбут3 Мизоҷон * $2,3036,909$ ROI маркетинг($6,909 - $5,000) / $5,000 * 10038,2%

    9. Автоматикунонии маркетинг ва оптимизатсияи ҷараёни кор

    Автоматика мултипликатори қувваи амалиёти маркетингӣ мебошад. Он супоришҳои дастиро коҳиш медиҳад, мувофиқатро таъмин мекунад ва имкон медиҳад, ки дар миқёс фардӣсозӣ шавад.

    Ҷараёнҳои асосии корӣ барои автоматикунонӣ

    • Тарбияи пешво: Маъракаҳои почтаи электронии қатрагӣ дар асоси холҳои пешбарӣ ё зеркашии мундариҷа.
    • Таъиноти роҳбар: Ба таври худкор MQL-ро ба намояндаи дурусти фурӯш дар асоси қаламрав, соҳа ё таваҷҷӯҳи маҳсулот равона кунед.
    • Ҷамъоварии дубора: Бо маъракаи баргардонидани пешсафҳои кӯҳнаро муайян ва ҳадаф қарор диҳед.
    • Гигиенаи маълумот: Ба таври худкор сабтҳои такрориро қайд кунед ё сабтҳоро дар асоси фаъолияти нав навсозӣ кунед.

    Рӯйхати санҷиши самаранокии ҷараёни кор

    • Ҷараёни кор як триггери равшан дорад (масалан, пешниҳоди шакл, ҳадди ниҳоии холҳо).
    • Ҳамаи шохаҳо ва натиҷаҳои имконпазир муайян карда шудаанд (агар/пас мантиқ).
    • Почтаи электронӣ ва вазифаҳо бо майдонҳои якҷоякунӣ фардӣ карда мешаванд.
    • Ҳадафи ниҳоӣ ё нуқтаи табдилдиҳӣ барои ҷараёни кор вуҷуд дорад.
    • Ҷараёни кор барои нусхабардорӣ ва аудити осон ҳуҷҷатгузорӣ шудааст.

    10. Ояндаи амалиёти маркетингӣ: AI ва таҳлили пешгӯишаванда

    Сарҳади навбатӣ ин таҳлили пешгӯӣ мебошад, ки дар он AI натиҷаҳоро пешгӯӣ мекунад ва амалҳоро муқаррар мекунад.

    Тамоюлҳои пайдошаванда

    Баҳодиҳии пешгӯии пешқадам: Моделҳои AI ҳазорҳо нуқтаи додаҳоро таҳлил мекунанд, то на танҳо кӣ фаъол аст, балки эҳтимоли бештари кӣ харидорӣ мекунад, аксар вақт бо дақиқии >85%.

    Content AI: Асбобҳое, ки мундариҷаи беҳтаринро дар тамоми интернет таҳлил мекунанд, то мавзӯъҳо, сарлавҳаҳо ва форматҳоеро, ки эҳтимол бо шунавандагони шумо ҳамоҳанг хоҳанд шуд, тавсия медиҳанд.

    Чатботҳо ва Маркетинги гуфтугӯӣ: Ботҳои бо сунъӣ асосёфта, ки ба пешвоёни 24/7 мувофиқат мекунанд, вохӯриҳои китобӣ мекунанд ва дастгирии фаврӣ мерасонанд ва суръати табдилро аз саҳифаҳои кушода то 30% зиёд мекунанд.

    11. Қуттии абзори Mewayz Marketing Ops

    Идоракунии ин равандҳои мураккаб платформаи мутамарказро талаб мекунад. Mewayz системаи амалиётии модулиро пешкаш мекунад, ки амалиёти маркетингии шуморо муттаҳид мекунад.

    Тамоми амалиёти маркетингии худро содда кунед

    Чаро бо 12+ асбобҳои ҷудошуда бозӣ кардан лозим аст? Mewayz идоракунии маърака, баҳои пешбарӣ, CRM, таҳлил ва автоматизатсияро ба як платформаи пурқувват бо 208 модул муттаҳид мекунад.

    Ба 138 000 фурӯшанда ҳамроҳ шавед, ки Mewayz-ро барои пешрафти муассир истифода мебаранд.

    Бепул оғоз кунед →

    Ягон корти кредитӣ лозим нест. Сатҳи ройгони абадӣ дастрасӣ ба 25 модули асосии маркетингро дар бар мегирад.

    Модулҳои калидии Mewayz барои амалиёти маркетингӣ

    • Менеҷери маърака: Ҳама маъракаҳоро аз як панели идоракунӣ ба нақша гиред, буҷет кунед ва пайгирӣ кунед.
    • Муҳаррики холҳои пешбарӣ: Моделҳои баҳодиҳии фармоиширо бо ҳам меъёрҳои возеҳ ва ҳам номуайян созед.
    • Атрибутсияи бисёрҷониба: Ба таври худкор даромадро дар саросари каналҳо бо моделҳои танзимшаванда тавсиф кунед.
    • Автомати ҷараёни корӣ: Тарҳрезии ҷараёнҳои мукаммали тарбиявӣ ва системаҳои ҳушдордиҳии дохилӣ бидуни рамз.
    • Шавкаи ROI: Таъсири мустақими кӯшишҳои худро ба қубур ва даромад дар вақти воқеӣ бубинед.

    12. Саволҳои зуд-зуд додашаванда (FAQ)

    Ягона нишондиҳандаи муҳимтарин барои амалиёти маркетинг кадом аст?

    Гарчанде ки бисёре аз ченакҳо муҳиманд, Мизоҷ дар маркетинг % муҳим аст. Он чен мекунад, ки чанд фоизи тиҷорати нави шумо тавассути кӯшишҳои маркетингӣ сурат мегирад. Ин нишондиҳанда бевосита саҳми маркетингро ба даромад нишон медиҳад ва барои асоснок кардани буҷа ва тақсимоти захираҳо кӯмак мекунад. Нишондиҳандаи солим барои аксари ширкатҳои B2B SaaS байни 30-50% аст.

    Чанд вақт мо бояд модели баҳодиҳии пешсафи худро баррасӣ ва навсозӣ кунем?

    Модели худро ҳар семоҳа расман аз назар гузаронед. Бо вуҷуди ин, шумо бояд фаъолияти онро мунтазам назорат кунед. Парчами сурхи калидӣ сатҳи баланди MQL-ҳои аз фурӯш радшуда мебошад. Ин нишон медиҳад, ки модели шумо дар асоси меъёрҳое, ки фурӯш арзише надорад, баҳои баланд медиҳад. Барои нигоҳ доштани модели дақиқ фикру мулоҳизаҳои мунтазам аз дастаи фурӯш муҳим аст.

    Мо як дастаи хурде ҳастем, ки буҷаи маҳдуд дорад. Аз куҷо мо бояд амалиёти маркетингиро оғоз кунем?

    Аз раванд оғоз кунед, на асбобҳо. Ҷараёни пешбарии ҷории худро ҳуҷҷатгузорӣ кунед ва мушкилоти бузургтарини худро муайян кунед (масалан, вақти вокуниши роҳбарӣ, ворид кардани маълумот). Сипас, як ҷараёни кории автоматиро барои ҳалли ин мушкилоти мушаххас татбиқ кунед. Платформаи монанди Mewayz барои ин беҳтарин аст, зеро шумо метавонед бо модулҳои лозима дар нақшаи ройгон ё камхарҷ оғоз кунед ва дар баробари афзоиш, миқёси худро афзоиш диҳед ва аз хароҷот ва мураккабии ҳалли чанд нукта канорагирӣ кунед.

    Фарқи байни MQL ва SQL чист?

    Роҳбари соҳибихтисос дар маркетинг (MQL) роҳбарест, ки маркетинг дар асоси меъёрҳои баҳои пешакӣ муайяншуда (демографӣ ва ҷалб) барои фарогирии фурӯш омода шуморидааст. Роҳбари тахассусии фурӯш (SQL) як MQL мебошад, ки намояндаи фурӯш бо он тамос гирифтааст ва ба мувофиқа расидааст, ки муштарии имконпазири эҳтимолӣ, ки сазовори ҷустуҷӯи фаъол аст. Интиқоли байни MQL ба SQL як лаҳзаи муҳим дар канал аст.

    Чӣ гуна мо метавонем ҳамоҳангиро байни гурӯҳҳои маркетинг ва фурӯшро беҳтар кунем?

    Тактикаи рақами як ин аст, ки Созишномаи сатҳи хидматрасонӣ (SLA) байни маркетинг ва фурӯш эҷод кунед. Ин ҳуҷҷат бояд муайян кунад, ки чӣ MQL-ро ташкил медиҳад, то чӣ андоза фурӯш бо MQL тамос мегирад (масалан, дар давоми 24 соат) ва чӣ гуна ҳалқаи бозгашт барои пешвоёни радшуда мавҷуд аст. Баррасии муштараки гузоришҳои лӯла ва маърака дар асоси ҳарҳафтаина инчунин ҳамоҳангиро ба таври назаррас беҳтар мекунад.